Únor 2010

Obratiště Dvorce

18. února 2010 v 12:15 | Jim |  TRAM-MAGazín
Po nějakém čase si zase představíme jedno z pražských manipulačních
obratišť. Je to smyčka Dvorce, která se nachází na trati, která míří
do Braníka a dále do Modřan. Zde jsou vlastně tři smyčky poměrně
blízko u sebe a tak je zde široký prostor k různým variantám
výluk. První z centra je smyčka Podolská vodárna, tu si můžete
projet zde, a nejdále z těchto tří smyček je Nádraží Braník. No
a mezi nimi se nachází smyčka Dvorce. Ta je využíváná při
výlukách na Modřanské trati, hlavně při pravidelných revizí samostatného
tramvajového tělesa, které začíná asi 300 metrů za touto smyčkou směrem
z centra. Toto obratiště se dá využít i obráceně, můžou zde být ukončeny
vlaky od Modřan. Nevýhody smyčky jsou její malá kapacita a nepohodlný
přístup pro cestující, v podstatě neexistence nástupních zastávek hlavně
ve směru do Modřan.
SMYČKA DVORCE

Brno, linka 3

10. února 2010 v 12:57 | Jim |  TRAM-Linky
AKTUALIZACE 10. 3.
Jako další tramvajovou linku města Brna jsem vybral linku 3.
Pojedeme z konečné Stará Osada na Bystrc do smyčky
Ečerova.
Tak ať se vám jízda líbí, a doufám že vás v současném ošklivém
počasí trochu zahřeje, byla totiž natočena v létě.
Plánek sítě máte zde.
Etapa první: Stará Osada - Nám. 28. října

K anketě

9. února 2010 v 17:59 | Jim |  TRAM-MAGazín
Minulý týden jsem zde uveřejnil anketu a navíc vás vyzval
k názorům, jestli vystřihovat či ne úseky, kde tramvaj stojí
v zastávce, případně na křižovatce. No a jak se ukázalo, co
člověk to názor. Dopadlo to myslím očekávaně tak napůl.
Pro někoho je to nuda, někdo by rád měl záznam přesně
totožný z reálem. Tak abychom se dobrali k nějakému
výsledku. Videa budeme nadále vystřihovat, hlavně při
delších stání. Takové kratší zastavení nebo když se bude
něco zajímavého dít v záběru, tak vystřihovat nebudeme.
Zkusíme takový kompromis. V tomto duchu je sestříhaná
Zimní jízda a tak nějak budou vypadat i další videa.
A abych nezapomněl, je jeden takový seriál, kde se vůbec
nestříhá. A na jeho další sérii se můžete pomalu začít těšit.....

Trať Kralupy - Kladno

8. února 2010 v 9:59 | KH |  Sekce železniční
AKTUALIZACE 9.3.
Jak je z nadpisu patrné, opět se vracíme do Kralup, které se
na chvilku stanou naší základnou o odtud budeme vyrážet
do dalších směrů. Po hlavní trati do Prahy nás tentokrát čeká
jízda motoráčkem do Kladna.
Etapa první: Kralupy - Otvovice

Zimní jízda

3. února 2010 v 13:32 | Jim |  TRAM-Linky
AKTUALIZACE 13.3.
Po letech je v Praze zase zima. Já osobně toto počasí zrovna
v lásce nemám a říkám: když sníh, tak na horách, ale v Praze....
Pro nás to ovšem znamenalo zachytit tramvajovou trať v trochu
netradičním stavu. Využili jsme tedy toto počasí a natočili jízdu
tramvaje v chumelenici. Pojedeme ve stopách linky 22 z Bílé hory.
Samozřejmě je vše v reálu, tak se bude ozývat kalorifer a stěrače.
Většinou volíme počasí takové, aby se tyto zvukové "efekty"
nekonaly, ale tady to jinak nešlo. Tak ať se vám, místy trochu
surrealistická jízda, líbí.
Část první: Bílá Hora - Drinopol

Stanicovat; ano či ne?

2. února 2010 v 9:24 | Jim |  TRAM-MAGazín
Po nějakém čase mi to přece nedalo a vracím se k tématu, které
se zde neustále vrací. Jedná se o technickou věc a to: Proč
ve videu vystřihujeme stání v zastávkách. Dělám to proto, že
jsou zastávky, kde se stojí třeba půl minuty a to se mi zdá,
že je to přece jenom mírně řečeno méně zajímavé. To samé
platí i o křižovatkách, tam se někdy stojí třeba i přes minutu.
Na druhé straně je názor vás mnohých, že to porušuje autentičnost
záznamu a že by to tam mělo být. Tak jsme i se stanicováním
dali pražskou linku devět Ohlasy nebyly až tak nadšené, tak
jsme se vrátili k původní verzi.
Nicméně od té doby zase uplynul nějaký čas a téma je to
stále poměrně živé, tak se k němu vracím anketou.
V anketě se k tomu můžete vyjádřit, případně přidejte komentář,
co si o tom myslíte a jaká verze se vám líbí víc a proč.
Zkrátka je to na vás!!!!
AKTUALIZOVÁNO: Otázka zněla: vystřihovat ano či ne?
Hlasování již ukončeno s tímto výsledkem.