Leden 2010

Jak to funguje: způsob přestavění výhybky

28. ledna 2010 v 13:22 | Jim |  TRAM-MAGazín
Ve vašich komentářích jsem našel další téma, které vás zajímá.
O výhybkách na našich stránkách už bylo něco napsáno, ale
toto myslím ještě ne. Tak tedy otázka zhruba zněla; jaké má
řidič tramvaje možnosti přestavit výhybku?
1) Ručně pomocí "stavěcího klíče" lidově "tága"
Zde je vše jasné, jdu a ručně přehodím.
2) Radiově.
Zde se přestaví výhybka sama podle nastavené trasy na palubním
počítači, případně ručně taktéž na palubním počítači - APEXu.
Více o této výhybce máte zde.
3) Elektricky.
To se děje pomocí stavěcího kontaktu na troleji, tím že se přejede
pantografem a řidič mačká červené tlačítko na panelu. Pokud
výhybku řidič nebude přestavovat, přejede trolejový kontakt bez
zadání jízdy. Přejezd kontaktu pod jízdou ve většině případů
znamená nežádoucí přestavení výhybky a pokud si toho řidič
včas nevšimne, může z toho být pěkný malér. Proto se od tohoto
typu postupně upouští a nově zrekonstruované výměny jsou už
ty bezpečnější, radiové. Navíc u tramvají vybavených rekuperací
je ještě černé tlačítko, tzv "výhybka nula" protože právě tato
funkce může taktéž zapříčinit nežádoucí přestavění, hlavně pokud
tramvaj brzdí nebo v protisměru jede podobná tramvaj. A tehdy
se mačká tlačítko "výhybka nula" aby se výhybka nepřestavila.
Ještě k principu. Nejsem odborník přes elektřinu, tak jen jednoduše.
Kontakt je nastavený na určitou malou hodnotu proudu, který by
neměl pod jízdou přestavit výhybku. Malá hodnota na přestavení
je nastavena u červeného tlačítka. Navíc je přes kontakt přímo
zakázáno jet pod jízdou.

Brno, linka 4

20. ledna 2010 v 12:58 | Jim |  TRAM-Linky
AKTUALIZACE 30.1.
Brno je po Praze druhý největší tramvajový provoz u nás, a tak je co
projíždět. Postupně si projedeme všechny úseky zdejší tramvajové
sítě a tím pádem téměř všechny linky. Zkrátka, vítejte v "Šalingradu"
Tramvajovou projížďku zahájíme linkou 4 a pojedeme ze zastávky
Náměstí Míru do Obřan. Vlastně tak trochu volně navážeme na videa

Brno, tram - automat: jsme na konečné!

18. ledna 2010 v 14:47 | Jim |  TRAM-MAGazín
Jako trasu posledního videa "tram - automatu" městem Brnem jste
zvolili úsek Česká - Náměstí Míru. Nyní již budou na našich stránkách
následovat videa jednotlivých brněnských tramvajových linek. A protože
jsme skončili na Nám. Míru a odsud se do města dostaneme pouze

Podél Vltavy: Kralupy - Praha

11. ledna 2010 v 9:55 | KH |  Sekce železniční
AKTUALIZACE 2. 2.
Dnes se projedeme po jedné z našich hlavních tratí. Pojedeme
z Kralup nad Vltavou do Prahy, Masarykova nádraží příměstským
vlakem, tzv "eskem".
Etapa první: Kralupy - Letky

Olomouc, linka 7

6. ledna 2010 v 12:18 | Jim |  TRAM-Linky
Tentokrát se znovu podíváme do Olomouce, kde si tentokrát projedeme
linku 7. Protože tramvajová síť zde není tak rozlehlá, tak touto linkou
jí budeme mít projetou celou, tedy krom manipulační trati do vozovny.
Etapa první: Neředín, Krematorium - Okresní soud
Etapa druhá: Okresní soud - Fibichova


Brno, TRAM - AUTOMAT

3. ledna 2010 v 17:42 | JIM |  TRAM-MAGazín
Tram - Automat je nový projekt KIJ filmu. Byli jsme inspirováni
tzv "Kinoautomatem" kde si divák mohl volit další pokračování
filmu. Vy si zde můžete volit další pokračování volné jízdy
městem Brnem.
Nyní se budete setkávat po několik týdnů s "Tramautomatem"
a trochu si projedeme Brno, tak jak budete chtít vy. Potom
samozřejmě budou následovat i brněnské tramvajové linky.
Pozor, volná jízda začíná.

TRAM-AUTOMAT


Soutěž ukončena

3. ledna 2010 v 12:03 | JIm |  Soutěž o DVD
Tak nám skončila další soutěž, ve které jsme hráli o DVD s tramvajové
kolekce KIJ filmu. Otázka byla poměrně těžká, a jak víte, bez nápovědy
nepřišla jediná správná odpověď. Soutěž jsme nakonec prodloužili a
přidali nápovědu. Konečně se po tomto zásahu sešlo několik správných
odpovědí a tak bude příští týden výherce kontaktován přes email.
Teď si řekneme, kde byl "zakopán pes". To zajímavé místo je oblast
Otakarova - Nám. Bří. Synků. Tramvaj od Nuslí podle našeho zadání
musí jet rovně, ta od Vršovic může jet smyčkou Zámecká přes Nám.
Bří. Synků a tím je trasa přece jenom o něco delší. Pro lepší názornost
se podívejte na mapku.
Již se můžete těšit na další soutěž s KIJ filmem!

BRNO - prologue!

1. ledna 2010 v 14:00 | JIM |  TRAM-MAGazín
Tak vás vítám v novém roce, vážení čtenáři našeho webu.
Úvodem přeji vše nej v roce 2010 a vzhůru do ulic, konkrétně jak
název článku napovídá, do Brna. To se stane dalším městem, se
kterým se budete letos setkávat v našich videích. Než se rozjedeme,
tak si můžete pustit takovou malou ochutnávku. V nejbližších dnech
vás čeká již regulérní projížďka městem, možná začátek vás trochu
překvapí....
Tak vzhůru do Brna!