Úsekový dělič - sekce

19. prosince 2009 v 20:17 | Jim |  TRAM-MAGazín
Tato věc rozděluje dva napájecí úseky. Proto se nesmí projet pod
jízdou, jinak se vytvoří oblouk a navíc se vypalují uhlíky. Řidič tramvaje
na ní navíc nesmí zastavit, protože většinou se už nerozjede.
Sekce jsou v průměru tak ob zastávku, zdá se to moc, ale za léta
ježdění už ani na ně nekoukáte, znáte je nazpaměť a hlavně ty,
které jsou pro řidiče tramvaje v nevhodných místech. Věty typu:
proč s tou tramvají nepopojede, tak odpovědí většinou je právě
sekce a tramvaják na ní nechce zůstat. Když už se to stane, tak
se tramvaj nerozjede, protože je bez proudu a nemá se čím
odblokovat čelisťová brzda. Někdy se to podaří urvat druhým vozem,
u Kačeny přes druhý pantograf. Pokud je to sólo, tak jedině samospádem
pomocí jednoho tlačítka, které odbrzdí čelisťovou brzdu. Když ani to
nejde, tak se tramvaj musí malinko postrčit. Poměrně velká lapálie,
a tak si to tramvaják hlídá.
Nejnepříjemnější je popojíždět v koloně do kopce kde je sekce.
Pak jízda je taková cukatůra, zvlášť se dvěma pantografy. Musí
se myslet alespoň na malinký rozjezd, pak přejet sekci, znovu
našlápnout, a druhý pantograf přes sekci, uf...
 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Jan Jan | E-mail | 19. prosince 2009 v 21:34 | Reagovat

Opět děkuji za velmi zajímavý článek.

2 Pavel Pavel | E-mail | 20. prosince 2009 v 16:46 | Reagovat

díky za vyčerpávající odpověď.

3 Ivo Ivo | 21. prosince 2009 v 17:56 | Reagovat

Zajímavý článek. No nemají to jednoduché.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama