Listopad 2009

Jak to funguje v depu

22. listopadu 2009 v 11:55 | Jim |  TRAM-MAGazín
Zazněl zde před "nedávnem" dotaz, jak se řadí tramvaje ve vozovně.
Slíbil jsem, že o tom něco málo napíšu, tedy co vím.
Je to zkrátka logistická operace. Největší překážka je malý prostor
pro přesuny přímo ve vozovně, zvlášť v noci, když je plná tramvají.
Proto se tramvaje řadí do depa rovnou při zatažení řidičem tramvaje.
Navíc každá vozovna je originál, tak všude je to trochu jinak. Ale
základní pravidla platí všude stejně.

Vyšehradský tunel

17. listopadu 2009 v 14:47 | KH |  KIjNO
Máme tady další přírůstek do našeho KIJNA Tentokrát se vrátíme
o rok zpět do listopadu 2008 kdy probíhala rekonstrukce kolejí,
a inženýrských sítí ve Vyšehradském tunelu. Pro dopravu v Praze
to znamenalo logisticky náročnou výlukovou operaci. Ve videu
uvidíte samotnou rekonstrukci, tak náhradní dopravu. Tramvajovou,
a premiérově se svezeme parníkem!
Jak máme ve zvyku, kamera je v kabině řidiče, tak dnes i v kabině
kormidelníka. Příjemnou zábavu!


Nejdelší linka

15. listopadu 2009 v 12:56 | Jim |  TRAM-MAGazín
Víckrát se na těchto stránkách se hovořilo, která linka je nejdelší v Praze.
Ještě dnes máte možnost se svést rekordních 76 minut jednou tramvají
a bez přestupu. Díky výstavbě tunelu Blanka nebyla průjezdná Letná,
tak všechny tramvaje jezdily Chotkovou silnicí, neb jiná alternativa z
Prahy 6 do města neexistovala. Tato trať proto trpěla enormní zátěží.

Praha, linka 16

8. listopadu 2009 v 21:43 | Jim |  TRAM-Linky
Opět se vracíme do Prahy, a tentokrát si projedeme linku 16
z konečné Nádraží Braník na konečnou Spojovací. Linka patří
mezi středně dlouhé, ve všední den je provozována soupravami,
o víkendech a některé polonoční spoje jsou sóla.

První rok!

7. listopadu 2009 v 0:01 | Jim |  TRAM-MAGazín
"Zdravím všechny příznivce tramvají" to byl nadpis úplně
prvního článku našeho webu přesně před rokem 7. 11.
A jaký že byl ten rok 1 našich stránek? To musíte vědět
především vy, my v KIJ filmu se snažíme aby se vám tady
líbilo. Podle ohlasů to vypadá, že si nevedeme tak špatně,
a to nás nesmírně těší.
V prvním článku jsem psal, že chceme web dělat tak nějak
jinak, méně psát a víc se koukat. To se myslím zdařilo,
k dnešnímu dni jsme na web dali víc jak 200 videí, a kdyby
jste je chtěli zkouknout najednou, budete potřebovat víc
jak jeden den!
Snažíme se o různé pohledy na svět tramvají a vlaků,
zavést vás do míst, kam se normálně nedostanete, ale
hlavní náplní videí jsou jízdy z pohledu řidiče.
Podle vašich ohlasů jsme zrušili zrychlené verze a dnes
víceméně dáváme vše v reálné rychlosti s originálním
zvukem. V tom budeme i nadále pokračovat.

Zde si můžete připomenout naše úplně první video!

Také vaše náměty nebo přání v koši nekončí, máme
sérii článků "Jak to funguje" která je ve vaší režii a vypadá
to tak, že se z toho možná vyvine i samostatná rubrika.
Na tomto místě vás vyzývám, pokud vás něco z tramvajové
problematiky zajímá, ptejte se! Jenom upozorňuji, že vydání
článku někdy déle trvá, jsme poměrně zaměstnaní lidé,
máme rodiny a tento web děláme ve volném čase a někdy
se ho zkrátka nedostává. Taky natáčení a zpracování videí
zabere nějaký čas. Ale snažíme se všechny vaše náměty
zpracovat a videa pokud možno v rozumném intervalu
dávat na web.
Naše největší chlouba, to asi všichni tušíte, je samozřejmě
"KOKO" Tento formát, jak to u podobných věcí bývá, vznikl
víceméně náhodou. Zde bych chtěl uvést jednu věc na
pravou míru. Povídá si s vámi kolega, já při jízdě víceméně
mlčím a nebo povídám něco, co zrovna není k poslechu.
Rozhodně, když je za sklem kamera, mlčím! Kolega má
na mluvení dar. Máme radost, že se vám jeho povídání líbí a
hlavně jsme rádi že máme Martina, díky jemu je "KOKO" takové
jaké je!
Když jsem u toho děkování, velký dík patří našim zlatým
manželkám za velkou dávku trpělivosti s naším koníčkem.
Holky děkujeme!