Jak to funguje - jdeme do práce

2. září 2009 v 23:51 | Jim |  TRAM-MAGazín
Dnes si povíme jak vypadá jedna konkrétni směna řidiče pražské
tramvaje!

Z rozpisu směn znáte konkrétní službu čtyři, pět dní dopředu.
Dřív víte, že budete mít třeba ranní a to je vše. O tom jsem už psal.
Čas zahájení ranní směny je 20min před výjezdem. U výpravčího
dostanu desky se vším, co pro dané pořadí a linku potřebuju.
Jsou tam jízdní řády, vlepky do jízdních řádů - to když je nějaká
změna oproti normálu - pořadové čísla a různé nálepky
typu "technická závada"
Na nástěnce se podívám, jestli je něco nového na lince a v zimě
se tam dovím, na jaký stupeň se topí.
Pak už pokračuju do depa k tramvaji, která to je se dozvím taky
na nástěnce u výpravčího. Tramvaj v depu zkontroluju, hlavně
brzdy, světla, písek. V kabině srovnám sedačku a zrcátka
a na palubním počítači nakóduju linku a pořadí. A vyjedu před vrata.
To vše během 20ti minut.
Pak následují 3minuty vrata depa - brána vozovny.
A jsem na trati, většinou na nájezdové trase na nejbližší konečnou
mé dnešní linky. Kroužím a kroužím, občas přestávka a najednou
se blíží konec směny formou střídání na trati.
Přijedu na střídání, tady žádná minuta navíc není, příjezd znamená
konec a pro odpoledního řidiče začátek směny. V případě zpoždění
si ranní řidič prodlouží do výkazu službu a odpolední řidič si
to vykáže jako čekání na spoj od času plánovaného začátku,
což je taky placený. Při střídání si řeknou jen to nejnutnější
vyzkouší si brzdy, případně srovná sedačku a zrcátko a podrobnější
prohlídku odpolední řidič provede na první konečné.
Odpolední směna většinou končí zatažením do vozovny. Tam
jsou taky určeny časy na zatažení. Délka je různá podle vozovny
cca kolem 10min, někde víc někde míň. A k tomuto času se
přičítá na závěr směny ještě 10min, to už je všude stejné.
To je na sbalení věcí svých a věcí které se vrací výpravčímu
v deskách, jako jsou pořadovky a jízdní řády. Ve výpravně
se ještě opíše služba na další dny a hurá domů!!!!
 

12 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 LPczech LPczech | 3. září 2009 v 20:12 | Reagovat

Mohu se zeptat jaké musí být vzdělání na řidiče tramvaje ? A jestli jsou zkoušky před komisí (ještě před tím než vyjedete Cvičným vozem na trať) těžké ? Díky

2 Admin Admin | Web | 4. září 2009 v 15:02 | Reagovat

Stačí základní, plnoletost a nově řidičák  na osobák. Se cvič. tram. jedete poprvé cca druhý týden kurzu, zkoušky jsou poslední tři týdny vždy jeden den a pak jsou státní i s jízdou.
Státní, to je takovej výcuc těch předcházejících. Přezkoušení pak každé tři roky.

3 LPczech LPczech | 7. září 2009 v 16:52 | Reagovat

Díky moc

4 Pavel Pavel | E-mail | 13. září 2009 v 19:39 | Reagovat

mám otázku k jiné věci: netočil včera náhodou někdo od vás z KIJ filmu ten tramvajový vlak na Vypich při koncertě Kabátů?takovou kolonu tramvajek jsem ještě neviděl:-) jinak dobře odvedená práce dispečerů a hlavně trpělivost řidičů tram s těmi některými dobytky (to nebyli lidé)

5 Admin Admin | 14. září 2009 v 12:25 | Reagovat

[4]: Na Vypichu jsme nebyli. My až tak tyto akce nevyhledáváme, spíše mapujeme tramlinky tak nějak encyklopedicky;-)

6 Lukáš Lukáš | 23. ledna 2010 v 23:11 | Reagovat

1) Chtěl bych se zeptat, jestli noční linky jezděj "normální" řidiči nebo nějaký se speciálním školením (na sebeobranu atp.)
2) Bude nějaká noční linka jako KoKo?
3) Chci poděkovat za super web. KoKo sleduju dokola už dva měsíce :-D

7 kijfilm kijfilm | 25. ledna 2010 v 18:00 | Reagovat

[6]: 1) Jezdí řidiči kteří chtějí jezdit noční a zbytek směn obsadí řidiči z turnusu. Kurz sebeobrany podnik nepořádá. 2) Uvidíme.... 3) Díky, to nás moc těší:-)

8 Lukáš Lukáš | 25. ledna 2010 v 23:02 | Reagovat

Díky za odpovědi a jenom, asi hloupá, otázka - co že to znamená ten turnus?

9 kijfilm kijfilm | 26. ledna 2010 v 23:47 | Reagovat
10 Lukáš Lukáš | 27. ledna 2010 v 0:21 | Reagovat

Aha, ten článek jsem (doufám, že jedinej) nějak přehlídnul. Díky :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama