Jak to funguje - odpovědna....

7. června 2009 v 0:55 | Jim |  TRAM-MAGazín
V komentářích byly vzneseny dotazy ohledně techniky v tramvaji.
Já až takový odborník na tyto věci nejsem, ale pokusím se odpovědět.
Pokud bude vědět někdo líp, tak mě opravte.
První dotaz byl jestli tyristor vrací proud zpět do troleje.
Tramvaj T3M - to je ta s tyristorovou výzbrojí, poznáte jí podle
takový bedny na streše, tak ta neumí vracet proud zpátky do

troleje. Ta mění elektrickou energii na tepelnou. Takže opak
je pravdou, je poměrně nehospodárná a navíc vznikají velké
teploty. Dnes už jsou zmodernizované a teplota je snížená.
Vracení proudu zpátky do troleje umějí novější tramvajky a
říká se tomu rekuperace. Zde je problém to dobře odladit,
protože vzniká problém okolo jedoucím tramvajím, že mají
najednou přepětí. Dokonce se může přehodit výhybka sama
od sebe. Ale dneska s tím v Praze už problém není, je to vychytaný!
Další dotaz byl ohledně rány v podvozku u tramvaje se zrychlovačem.
Tak to je zásah maximálního relé, zkrátka když jede tramvaj pod
jízdou, na ampérmetru je nějakých 450A a najednou pustíme jízdu,
tak to tak práskne, protože najednou je tam moc energie a ta se
musí vybít aby nedošlo k poškození elektrické výzbroje.
No a bonus odpověď: autor webu má na KOKO lidi, je to kolega!
Zde máte jeho fotku. Až ho uvidíte, můžete mu zamávat, jako on
mává vám. Moc ho těší váš zájem a hlavně že se KOKO líbí.
Díky moc!
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Svettram Svettram | Web | 7. června 2009 v 12:12 | Reagovat

Dobrý :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama