Červen 2009

LEJE na KOLEJE

30. června 2009 v 16:45 | Jim |  TRAM-MAGazín
To je počasí, co.....
Jeden liják střídá další a pro řidič tramvaje to neznamená že sedí
v suchu kabinky a kochá se pohledem na promočené lidi,
kteří se nestačili schovat nebo musí někam i v dešti. Stačí
i přeběhnout ze zastávkového přístřešku do tramvajky
a člověk je mokrý.
Řidič tramvaje má taky velkou šanci zmoknout. V takové
slotě běžně nejdou přehodit výhybky díky nánosu bláta
které voda naplaví. A řidič jde ven, výhybka pod vodou,
to znamená že nejen totálně zmokne ale má potopu i
v botách. A protože přehodil výhybku ručně, musí přeskákat
vozovku a navolit si čočky na sloupku světelné signalizace.
Pak se vrátí do kabiny a v případě starších tramvají
tam vesele zatéká průduchy a kolem oken. Tak má navíc
ještě svoje věci mokré, jízdní řád vodou rozmazaný a do
pohody ho neuvede ani příšerný hluk stěračů. To samozřejmně
neplatí vždy, ale někdy se to takto semele.
Tak když v lijáku uvidíte suchého řidiče, tak měl zatím
štěstí, že nemusel na výhybku. Nebo je členem
"Klubu dobráků" a pouští před sebe tramvajky, které jedou
jeho směrem, aby měl výhybku hozenou.....
No a jak vypadá taková průtrž z kabiny tramvajky můžete
vidět v dnešním videu.

Jak to funguje - rádiová výhybka

23. června 2009 v 16:59 | Jim |  TRAM-MAGazín
Před časem se v komentářích objevil dotaz, jak se přehazuje
v Praze rádiová výhybka. Něco jsem tam vysvětlil a slíbil
nějaké video pro lepší názornost. Tak tady je!.
Předesílám, že je to maximálně zjednodušené a v úplně
standardní situaci, ale myslím si, že by to mělo na pochopení
stačit. Variant a možností je víc, ale v principu to vždy funguje
takto.

U tramvají je správný a předpisový průjezd výhybkou absolutní základ.

"Chrochtadlo"

22. června 2009 v 18:20 | Jim |  Sekce železniční
O motoráčku, který měl jezdit na našich tratích a kterému
se podle zvuku motoru říkalo "Chrochtadlo" v pořadu
Kdo neviděl v televizi, může se podívat zde!

Rychlík "OTAVA" II.série

22. června 2009 v 17:48 | KH |  Sekce železniční
První série už nabývala hrozivé délky a jelikož nás do Sušice čeká
ještě pořádná porce kilometrů, tak tuto epopej rozdělíme na tři série.
Tato, druhá nás provede částí:

Příbram - Ražice


Přehled tramvajových linek

21. června 2009 v 21:58 | Jim |  Přehled linek
Zde máte přehled všech linek pro jednoduší hledání.

PRAHA

LINKA 1--------------------------LINKA 2---------------------- LINKA 3
LINKA 4 ------------------------ LINKA 5 -----------------------LINKA 6
LINKA 7------------------------- LINKA 8 -----------------------LINKA 9
LINKA 10----------------------- LINKA 11 ----------------------LINKA 12
LINKA 13----------------------- LINKA 14 ----------------------LINKA 15
LINKA 16----------------------- LINKA 17---------------------- LINKA 18
LINKA 19----------------------- LINKA 20 ----------------------LINKA 21
LINKA 22----------------------- LINKA 23 ----------------------LINKA 24
LINKA 25------------------------LINKA 26

NOVÉ NATOČENÉ LINKY OD ZÁŘÍ 2012

LINKA XA - povodně, natočeno 5.6.2013
LINKA 25 - natočeno v červnu 2013
LINKA 18 - natočeno v červenci 2013
LINKA 9 - natočeno v červenci 2013
LINKA 7- natočeno v červnu 2013

KOKO

LINKA 10 ---------------------- LINKA 25 ----------------------LINKA 18
LINKA 17----------------------- LINKA 14-----------------------LINKA 22
LINKA XA .......................LINKA 32 ......................LINKA 3
LINKA 10 (2013) ---------------LINKA 26

LIBEREC

LINKA 3-------------------------LINKA 11

PLZEŇ

LINKA 1 ------------------------LINKA 2 ------------------------LINKA 4

MOST

LINKA 2 ------------------------LINKA 4

OLOMOUC

LINKA 4 ------------------------LINKA 7

BRNO

LINKA 1-------------------------LINKA 2-------------------------LINKA 3
LINKA 4-------------------------LINKA 5-------------------------LINKA 6
LINKA 7-------------------------LINKA 8-------------------------LINKA 9
LINKA 10-----------------------LINKA 11------------------------LINKA 12

BRATISLAVA

LINKA 13-----------------------LINKA 16------------------------LINKA 1
LINKA 9-------------------------LINKA 4-------------------------LINKA 5

OSTRAVA

LINKA 1-------------------------LINKA 2--------------------------LINKA 3
LINKA 4-------------------------LINKA 5--------------------------LINKA 6
LINKA 7-------------------------LINKA 8--------------------------LINKA 9
LINKA 10-----------------------LINKA 11-------------------------LINKA 12

Praha, linka 20, víkendová verze

21. června 2009 v 13:42 | Jim |  TRAM-Linky
No a máme tady další linku, jak jsem předeslal, zůstaneme v Praze.
Projedeme se pražskou linkou 20, která jako jedna z mála
ve městě má dvě verze. Delší, to jede až na Barrandov během
přepravních špiček ráno a večer a kratší jenom na Smíchovské
Nádraží a tam jezdí mimo špičky a o víkendu. A tuto verzi
si dneska projedeme.

Plzeň, linka 1 replay - reálný čas

19. června 2009 v 12:29 | Jim |  TRAM-Linky
Tentokrát si zopakujeme plzeňskou linku 1, která na našich
stránkách už byla, ale ve zrychlené verzi.
Jedeme ve měru Slovany - Bolevec a jelikož linka není tak dlouhá,
tak tentokrát jsem téměř nevystřihoval zastávky....
Zde máte celou linku v jednom videu!


Tramvaj 15T v Praze!

16. června 2009 v 21:00 | Jim |  TRAM-MAGazín
V dnešním videu se vydáme na prohlídku nové tramvaje15T,
která tento týden přijela do Prahy. Zatím stojí v Ústředních
dílnách a ladí se a hlavně přispůsobuje software na pražské
podmínky. Doufám že se brzy dočkáme i její první jízdy městem.
Ale do tý doby jí čeká ještě několik různých zkoušek.

Obratiště Podolská Vodárna

12. června 2009 v 1:06 | Jim,KH |  TRAM-MAGazín
V dnešním videu si projedeme další místo v pražské tramvajové
síti, kde se zas tak často nejezdí. Jak název napovídá, jedná
se o blokovou smyčku Podolská Vodárna v jižní části města.

Praha, linka 8 - pokračování

11. června 2009 v 11:09 | Jim |  TRAM-Linky
Třetí, fialová etapa Dlouhá Třída - Hradčanská

Praha, linka 5, replay

8. června 2009 v 11:05 | Jim |  TRAM-Linky
Dnes jsem připravil další opakování původně zrychlených linek.
Projedeme se pražskou pětkou tentokrát v reálném čase.
Na původní video se můžete podívat ZDE!


Jak to funguje - odpovědna....

7. června 2009 v 0:55 | Jim |  TRAM-MAGazín
V komentářích byly vzneseny dotazy ohledně techniky v tramvaji.
Já až takový odborník na tyto věci nejsem, ale pokusím se odpovědět.
Pokud bude vědět někdo líp, tak mě opravte.
První dotaz byl jestli tyristor vrací proud zpět do troleje.
Tramvaj T3M - to je ta s tyristorovou výzbrojí, poznáte jí podle
takový bedny na streše, tak ta neumí vracet proud zpátky do

Jak to funguje!

5. června 2009 v 13:12 | Jim |  TRAM-MAGazín
V komentářích pod článkem se objevil dotaz:
Jak udržíme v tramvaji 30ti kilometrovou rychlost?
A já jsem slíbil, že se to pokusím vysvětlit. Pokusím se stručně
a snad i srozumitelně.

Praha, linka 8

3. června 2009 v 17:15 | Jim |  TRAM-Linky
Další linku kterou si projedeme je pražská "osmička". Pojedeme
z konečné Vysočanská do Podbaby. Už podle konečných se dá
usuzovat, že pojedeme nevýlukovou verzi. Tak jak má linka 8.
jezdit. Záznam byl pořízen v říjnu 2006 a tak už je na videu i
trocha historie, v prvním díle třeba dnes již neexistující Rustonka
v Karlíně.