Moje "Osmnáctka"

19. května 2009 v 18:27 | JIM |  TRAM-MAGazín
Dnes jsme dojeli pražskou linkou 18 do cíle na Petřiny. Článek a videa
máte zde. Jelikož tuto linku jezdím poměrně často, tak mně napadlo vám
jí přiblížit z pohledu účastníka.

Tak tedy: linka 18 patří v Praze mezi ty středně dlouhé. Jízda dle
jízdního řádu trvá zhruba 45 minut. Z mého pohledu je to linka pomněrně
pestrá a řekl bych že nenudí. Směna na ní rychle ubíhá. Jak jste si mohli
všimnout na videu, velkou část se prodíráme mezi autama. Dá se říct,
že jediný rychlejší úsek je od Střešovické Vozovny na Petřiny. Ale časy
jsou volnější pouze ve městě kvůli IAD, tak na tomto úseku se toho
moc dohnat nedá. Vzhledem k tomu, že jsou ve všední den na lince
střídané přestávky, tak je pobyt na konečných minimální, to znamená
i čas na vyrovnání zpoždění nic moc. Ale na druhou stranu se mě často
nestává, že bych vyjížděl nějak extra pozdě. Tomu se docela divím,
ale 95% mého "vynikání" na lince je v rámci jízdního řádu nebo
tolerance, která je nastavena na 3 min. zpoždění. Tam se většinou
vejdu, ale těch 95% je do 5 min. Když je volno, tak se jede příjemně
a musím šetřit z časem. Hlavně o víkendu je to někdy vyhlídková
jízda. Dobrá zrada je, když je z Dejvic volno, tak si říkám: pojedu
pomalu ať nestojím na Národní Třídě a neblokuju jiné linky. Tam je
kontrolní bod a to se z něj nesmí vyjet ani o vteřinu dřív než je
čas v jízdním řádu, jinak je moje kasička o nějakou korunu lehčí...
A přijedu na Staroměstskou a je vymalováno, zácpa. Prostě někdy
se to odhadnout nedá.
Co je na této lince pro mně nejlepší? Jednoduchá odpověď: trasa.
Ta je vedena převážně městem mezi domy z Pankráce, Nuselským
údolím do samého centra a po nábřeží s výhledem na Hradčany
nahoru do Dejvic. A to mě baví, nuda začíná až na konci k Petřinám.
My tomu říkáme "konce", ty jsou nudný. Osmnáctka má vlastně jenom
tento jeden. Ale i tak průjezd Ořechovkou patří mezi ty hezčí "konce".
Linka má několik nepříjemných míst. Jsou to: oblast Paloučku do centra,
tam to často klouže a auta se cpou do profilu.
Průjezd Nuslemi je většinou bez problémů, někdy stojíme v úseku
od Botanické zahrady nahoru k Faustovu domu.
Kolem soudu a Spálenou se jezdí pomalu, oběma směry.
Nejhorší úsek je od Národního divadla na Staroměstskou a to
oběma směry. Tam se chytá asi nejvíc zpoždění.
A ještě jedna chuťovka, to je Badeniho ulice od Špejcharu na
křižovatku Chotkovy Sady. Úzká silnice a na jejím konci jdou
koleje k pravé straně, kde je zastávka, sekce (tedy úsekový
dělič), a stavěcí kontakt výhybky. Víc toho tam už ani být nemůže.
A to se musí všechno hlídat a navíc se tam cpou auta. Zkrátka místo
z velkým "M".
Ale i tak mám tuto linku rád, prodírat se městem, kochat se historií.
Zvlášť o víkendu má pražská "osmnáctka" neopakovatelný půvab.

Jim
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Coro Coro | E-mail | Web | 19. května 2009 v 20:54 | Reagovat

A ještě bych dodal blbé intervaly, moc dlouhé, že se do tramvaje nevejdu, pravidelné nedodržování jízdního řádu, i když se vyjíždí z Pankráce, na Paloučku je to často až o dvě minuty dříve, a na Moráni odpoledne často vynechaná linka, a pak jedou dva za sebou.

2 Svettram Svettram | Web | 19. května 2009 v 21:39 | Reagovat

Pořád někdo nechápe smysl kolejové dopavy... Na VŠECH linkách (kromě 9, 22 jsou metro linky) je zaveden JEDNOTNÝ INTERVAL 8 MIN VE ŠPIČCE.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama