"Posázavský pacifik"

10. února 2009 v 11:45 | KH |  Sekce železniční
Kdo by neznal tento pojem. Ano, jedná se o trať č.210.
Právě tu bychom vám chtěli v několika částech představit.

Samu trať je možno rozdělit na tři úseky. Dobříš - Vrané nad Vltavou /
Čerčany - Vrané / Vrané - Praha. Začneme na Dobříši a ujedeme
14,9 km do Mníšku pod Brdy.
Ve druhém videu záznamů z "Pacifiku" nás trať č.210 povede
z Mníšku do Vraného nad Vltavou.
Mimo jiné projedeme Klínecký tunel. Ten sice patří k těm
krátkým (pouhých 72 metrů), ale divokost jeho okolí z něj, podle mne,
dělá jeden z nejhezčích. Nu a takový most mezi Měchenicemi
a Skochovicemi je také docela zajímavý. V roce 1935, při jeho úpravách,
byl dokonce dvojitý ...
Trať Čerčany - Vrané byla uváděna do provozu postupně.
Jako první začal být provozován 16ti kilometrový úsek
Čerčany - Prosečnice a to 18.1.1897. Následovaly 4 kilometry
Prosečnice - Jílové 22.9.1897 a 1.5.1900 pak 14 km Jílové - Skochovice.
My se nejdříve podíváme na koleje mezi Čerčany a Krhanicemi.
Druhá část naší projížďky po trati z Čerčan do Vraného
nás zavede mezi Krhanice a Jílové.
Sanatorium Prosečnice, vlevo trať.
Další část našeho putování nám ukáže nejkrásnější pasáže
trati a to z Jílového do Petrova u Prahy. Na těchto kilometrech
jsou hned tři tunely a sice Jílovský I, Jílovský II a Pikovický.
       Jilovský I. 
A aby toho nebylo málo, je zde i nádherný kamenný
viadukt Žampach vysoký 41,7 metru.
       Jílovský II.

Pikovický.
Čtvrtá část trati, úsek mezi Petrovem a Vraným nad Vltavou,
si s tou předchozí v ničem nezadá. Vždyť kde jinde najdete
na pouhých 800 metrech hned tři tunely, snad jen u Kralup nad Vltavou.
Tamní jsou ale na hlavní trati a ta jim na kráse nepřidává.
A proto ať se vám líbí ten Davelský, Libřický a Skochovický.
Opouštíme horní část tratě 210 a tak na rozloučenou ještě poslední
tunel -Jarovský-. Je ze všech, které jsme na této trati potkali nejdelší,
plných 390 metrů.
A jsme v Praze. Nádraží Braník je již od meziválečných let nástupištěm cest
za dobrodruřstvím, skrývajícím se v lesích, skalách a vodách "PACIFIKU".
Poslední etapa cesty, Braník - Vršovice je novodobější záležitost a tak ji
prodrandíme trochu rychleji. Za zmínku stojí, že ač to navypadá, tak i zde je,
přesněji byl tunel. Až zastavíme u nástupiště "Vršovice - depo" jsme v něm.
Do roku 1929 býval v těchto místech tunel Bohdalecký, dlouhý 94 metrů....
Tak zase příště nashle.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama